..så har hans förmåga att läsa och skriva ökat markant. Inte bara så läser han mycket fortare och stavar bättre, hans motstånd mot det har minskat.
Camilla F Andrén, Göteborg
I går kom Sandra hemifrån skolan och det bara lyste om henne – “Mamma jag måste inte vara klok jag ska skriva en bok på engelska på tre veckor.” Jag har redan gjort en mind map i skolan!” Jag är så lycklig och känner en framtidstro som jag inte gjort på länge. Senare på kvällen berättade hon att hon och en tjej till var de enda som haft alla rätt på senaste engelskauppgiften i skolan. Man blir så stolt. Tänk att en ”Katt” kan göra så mycket.
Borghild Johanssen, Dals-Ed
Pontus tränade flitigt hemma fram till hösten, men han använder modellen varje dag i skolan. Han säger att det är enda sättet att för honom att ta in lärdom. Hemma har han blivit mer självständig i att läsa själv, han behöver inte lika mycket hjälp med läxorna. Han känner sig trygg i att klara mycket av jobbet på egen hand. Han läser även frivilligt annat material, vilket var otänkbart innan.
Pontus hade innan Kattmodellen 4 g och resten ig. Nu har han 7 g, 1 vg och 1 mvg.